Creació d’articles a Odoo

CREACIÓ D’ARTICLES A ODOO


La pantalla de creació d’articles a Odoo, pot variar molt en funció de la configuració que tinguem a Odoo i dels mòduls que tinguem instal·lats. Per fer aquest document, mirarem d’utilitzar una configuració amb els mòduls i les configuracions més habituals. No us ha d’estranyar gens que varii la vostra instal·lació de Odoo amb les pantalles que es presenten en aquest document.

Accés Pantalla d’articles

L’accés a la pantalla d’articles, es pot realitzar des de diferents llocs del programa, els més habituals acostumen a ser:

Vendes (1) → Vendes → Productes (2)

Compres → Compra → Productes

Inventari → Control d’Inventari → Productes

Per crear un nou article, en aquesta pantalla ens apareix un botó «Crear» (3). Per seleccionar un article existent, simplement li fem un clic a sobre i entrarem a la fitxa de l’article. Si l’article no apareix podem fer una cerca al cercador de la part superior dreta (4).

creaarticle

Dades bàsiques

Un cop creem l’article, a la part superior de la fitxa, ens preguntarà les dades més bàsiques de l’article:

Per posar una imatge passarem el ratolí per sobre la imatge, fins que ens aparegui una icona amb un llapis. Al fer clic en aquesta icona, ens apareixerà un diàleg on podrem elegir l’arxiu d’imatge del producte.

imatge

En aquest apartat, també podrem triar si l’article és de compra, de venda o ambdues coses.

Informació General

En aquest apartat s’inclouran les dades que defineixen les característiques principals de l’article:

informaciogeneral

El tipus de producte ens definirà les característiques del producte, podent afegir o treure camps de l’article, en funció del tipus que elegim. Els tipus habituals de que disposem són:

– Consumible: Productes en que no es te la gestió del estoc, tot i ser articles de característiques físiques. Podrien ser un exemple d’això, la sal que es consumeix en un restaurant, o les tintes que una empresa gasta per a les impressions.

– Serveis: Productes en que tampoc es gestiona l’estoc, però en aquest cas són articles intangibles. Podríem englobar en aquesta categoria la mà d’obra o els transports.

– Productes estocables: Producte en que si que controlem l’estoc. Aquí s’engloben la gran majoria d’articles de compra-venda o de fabricació.

La referència interna ens indica el codi que nosaltres utilitzarem per identificar l’article.

El codi de barres ens defineix el codi de barres per aquell article. Hem de tenir en compte que a Odoo per defecte només s’utilitza un sol codi de barres per article, excepte que tinguem algun mòdul que faci el contrari.

La política de facturació ens indica com es comportarà l’article en el cas que el vulguem facturar:

– Quantitats demanades: Ens deixarà realitzar factures de venda de l’article des d’una comanda de venda encara que aquesta no s’hagi entregat al client.

– Quantitats entregades: Només deixarà facturar l’article en cas que s’hagi entregat físicament o expedit al client.

– Facturació basada en temps i materials: Article que es facturarà des de tasques de treball. Útil en cas de lloguers i tasques assignades a treballadors.

Preu de venda indica el PVP per defecte. En un altre apartat ja definirem els preus segons les tarifes de venda. En cas que no s’apliqui cap tarifa, aquest serà el preu de venda.

El Cost és també el preu per defecte de cost. Si no hi ha cap cost associat a un proveïdor, utilitzarà aquest en les compres o fabricacions dels articles.

La unitat de mesura i la unitat de mesura de compra, indica el format en que es compra i es ven l’article. Noteu que les unitats de compra i venda poden ser diferents.

Control de factures de compra estableix com pot ser facturat aquest article. Si el proveïdor ens factura l’article abans de la recepció o és a posteriori.

Inventari

Aquí entrarem totes les característiques relacionades amb la compra, emmagatzematge, fabricació, etc. de l’article.

inventari

Les Rutes ens indicaran de quina forma podem aconseguir aquest producte:

– Compra: Al marcar aquesta opció indicarem que l’article pot ser inclòs en una comanda de compra a un proveïdor. Al recepcionar la comanda de compra l’article passarà a estar en estoc.

– Producció: Ens indica que aquest producte pot ser fabricat. Al marcar aquesta opció ens permetrà incloure aquest article en les ordres de fabricació.

– Sota comanda: Al marcar aquesta opció, Odoo generarà una comanda de compra, cada cop que es realitzi una comanda de venda encara que hi hagi productes en estoc.

La Categoria Interna és un sistema de classificació d’articles per famílies i subfamílies. Ens pot ser útil, a l’hora de cercar articles, fer informes o classificar els articles per a la venda On-Line. Podem escriure el nom de la categoria directament, i sinó existeix la crea automàticament.

El Pes Brut i el Volum ens indique aquestes característiques de l’article, en la unitat que sigui de referència per nosaltres. Ens pot servir per fer càlculs de càrrega de vehicles, informes diversos, empaquetament, etc.

El Seguiment marca la forma en que es realitzarà la traçabilitat del producte. Pot ser amb un únic numero de sèrie per article, amb lots d’articles o sense cap tipus de seguiment.

Els diferents Temps de vida que hi ha a l’article ens seran útils sobretot per controlar la caducitat dels articles que la tinguin. Hi han diferents temps de control de l’article.

Els Proveïdors, és una llista de tots els proveïdors que ens poden subministrar l’article. En el cas de tenir marcada l’opció «Sota comanda» el programa elegirà el proveïdor més econòmic i que s’ajusti a la comanda per elegir-lo. Per afegir un proveïdor nou al llistat, farem clic a «Afegir un proveïdor»

proveidors

En aquesta pantalla podrem introduir el nom del proveïdor, el nom i el codi de l’article segons el proveïdor, el temps previst d’entrega des de que es fa la comanda, la quantitat mínima a demanar de producte, el preu de cost i la validesa entre dates d’aquest cost.

L’empaquetament definirà els diferents tipus d’embalatge i les quantitats que contindrà cada embalatge de producte.

empaquetament

Vendes

Aquesta pestanya definirà les característiques de venda del producte, ja sigui preus de venda com terminis de garantia.

vendes

A la primera part de la pantalla, tenim les tarifes que pot tenir l’article. Al afegir un element ens permet seleccionar una tarifa existent amb el menú desplegable o si escrivim el nom de la tarifa i no existeix la crearà automàticament. Podem definir el preu de venda, la quantitat mínima d’articles per poder aplicar la tarifa i les dates de validesa d’aquests preus.

Les condicions de venda ens indicaran tan la garantia que te l’article, com els terminis en cas de fabricació i el termini previst d’entrega al client.

En el cas de tenir instal·lat el mòdul Terminal Punt de Venda, en aquesta pantalla podrem indicar si l’article estarà disponible en el punt de venda, com la família del punt de venda (Fixeu-vos que la família del punt de venda i la família de l’article són diferents!!!), i si l’article s’ha de pesar a la balança en el moment de venda.

Variant

Aquesta pestanya només apareixerà en cas de tenir el mòdul de variants de productes instal·lat. Ens permet definir diferents característiques del article, ja sigui talles, colors, mesures, capacitats, tipus de productes, etc.

variants

Al afegir un element, podrem posar un atribut existent, o crear un nou atribut per l’article. Els valors de l’atribut, acotaran els possibles valors dels atributs. Podem crear tants atributs com vulguem, i Odoo s’encarregarà de gestionar totes les combinacions possibles d’atributs. Podrem gestionar aquestes combinacions amb el botó de la part superior que ens indica el nombre de variants existents.

llistavariants

Podrem gestionar cada una de les variants individualment:

modificavariant

Podem establir un codi de barres i una referència única per a cada variant, així com definir el preu de venda i el cost general i el volum i el pes. Si ho deixem per defecte, utilitzarà els valors definits per defecte a la fitxa de l’article.

Comptabilitat

En aquesta pestanya definirem els valors comptables de l’article. Podrem definir tant el compte comptable de compres, com de vendes. Si aquests valors estan en blanc, agafaran els valors que continguin la família de l’article i com a últim cas agafarà el valor establert en el diari configurat.

comptabilitat

També podrem fer la definició d’impostos de l’article. Atenció, abans de modificar qualsevol valor d’aquesta pantalla, consulteu al vostre assessor comptable.

Notes

En aquesta pantalla, introduirem els texts que volem que surtin en els diferents documents del programa.

notes

Podem posar descripcions addicionals, tant per pressupostos de venda, com pressupostos de compra com a documents d’entrega.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.